سفارش تبلیغ
صبا ویژن

moshavere tahsili

چگونه انتخاب رشته حرفه ای داشته باشیم؟

یکی از اون دسته شانس های دوباره تو زندگی تحصیلی همین بخش انتخاب رشته است انتخاب رشته کنکور حرفه ای باید به گونه ای باشه که شما رو به سمت هدف های جدیدی سوق بده. خیلی از ما قبل از کنکور با طراحی هدف ها و رویا پردازی برای خود رشته هدف تعیین می کنیم. اما بعد از رسیدن نتایج حتی با اینکه تلاش کافی رو کردیم نتیجه مورد نظر برای رشته و دانشگاه خود را نمی یابیم. اما در انتخاب رشته شما می توانید در صورت مناسب نبودن رتبه خود به فکر این باشید که تغییراتی را در هدف خود به وجود اورید یکی از این تغییرات انتخاب شهرستان های دیگر و یا رشته های نزدیک به علاقه مندی شما می باشد. نکته دیگر که شما باید در تمام زندگی تحصیلی خود چه در انتخاب رشته رشته های بدون کنکور رعایت کنید و به یاد داشته باشید همین است که حتی در پرستاری بدون کنکور نیز اگر شما یک علاقه به کار داشته باشید و دو اینکه تلاش هوشمندانه ای بکنید در آن ها موفق می شوید.

گام های انتخاب رشته کنکور حرفه ای 

قدم اول انتخاب رشته : معرفی رشته ها

باید یک مقاله درباره تمامی رشته های مربوط به خود بخوانید و یا اینکه با مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری ما تماس بگیرید تا به طور خلاصه کوتاه و مفید اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

قدم دوم انتخاب رشته حرفه ای کنکور : شرکت در آزمون  mbti قبل از انتخاب رشته

برای اینکه از شخصیت خودتون بهتر آگاهی پیدا کنید و درنتیجه هنگام انتخاب رشته بتونید رشته مورد نظرتون رو آگاهانه تر تشخیص بدید، شما یک آزمون روان شناختی معتبر و مرتبط با انتخاب رشته تحصیلی با مشاوره تحصیلی های ما خواهید داشت و با توجه به نتیجه آزمون روان شناختی ، در ادامه فرآیند انتخاب رشته بیشتر و آگاهانه تر به شما کمک می کنیم

قدم سوم انتخاب رشته : تحلیل آزمون روان شناسی و پیشنهاد رشته بر اساس نتایج آزمون

انتخاب رشته حرفه ای

پس از مشخص شدن نتایج آزمون روان شناسی ، مشاورتون نتیجه آزمون رو برای شما تحلیل می کنه و بر اساس اون، رشته های مختلفی رو  به شما معرفی می کنه که با تیپ شخصیتی شما همخوانی و هماهنگی بیشتری داشته باشه و از این طریق بتونید وارد رشته دانشگاهی و شغلی بشید که رضایت شما رو به دنبال داره و باعث موفقیتتون میشه.

قدم چهارم انتخاب رشته : انتخاب رشته حرفه ای کامپیوتری

انتخاب رشته کامپیوتری مرحله ساده و مهمی هست که در اون بر اساس نرم افزار انتخاب رشته ، محدوده رشته و شهر قبولی دانش آموز رو تخمین می زنیم. این روش برمبنای آخرین بانک اطلاعاتی قبولی های سال گذشته هست و به شما کمک می کنه تا حدودی با رشته ها و دانشگاه هایی که احتمال قبولی شما در اون ها بیشتره، آشنا بشید و موقع انتخاب رشته اصلی مطئن تر عمل کنی

قدم پنجم انتخاب رشته : انتخاب رشته اولیه و جلسه خصوصی با مشاور متخصص رشته موردنظر

در این مرحله شما اولین جلسه خصوصی با مشاور متخصص رشته خودتون رو خواهید داشت که این جلسه با مشورت خانواده انجام میشه. مشاور متخصص شما 150 رشته رو به صورت دستی و انحصاری برای انتخاب رشته مشخص میکنه. متاسفانه برخی از مراکز انتخاب رشته فقط همین قسمت رو دارن که باعث میشه نتیجه خوبی از انتخاب رشته نگیرید.

توجه: با توجه به تغییرات جدید سازمان سنجش در شیوه انتخاب رشته کنکور و جدا شدن انتخاب رشته برای قبولی در رشته های بدون کنکور ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) ، مشاور شما در این مرحله 100 رشته رو برای لیست انتخاب رشته بدون کنکور و 150 رشته رو برای انتخاب رشته با کنکور دانشگاه سراسری برای شما انتخاب میکنه.

قدم ششم انتخاب رشته : جلسه خصوصی دوم برای انتخاب رشته حرفه ای مطمئن

در این جلسه شما یک بار دیگه این فرصت رو دارید تا با مشاور متخصص رشته انتخابی تون جلسه خصوصی داشته باشید تا جا به جایی های انتخاب رشته رو بررسی کنید، سوالاتتون رو بپرسید و درنتیجه از انتخاب رشته خودتون مطمئن تر بشید.

قدم هفتم انتخاب رشته : چک شدن لیست انتخاب رشته توسط مشاوران حرفه ای ما

حالا نوبت می رسه به این که مشاوران لیست نهایی انتخاب رشته شما رو بررسی کنن و نظراتشون رو به شما بگن. اگه در کد رشته های لیست انتخاب رشته شما نیاز به تغییر یا جا به جایی باشه، مشاوران شما رو درجریان می گذارند.